Mona Tamminen Helsinki Naistenviikko

Monan synttärikeräys

Väkivalta satuttaa, haavoittaa ja rajoittaa sen uhriksi joutuneen elämää. Suomalaisessa väkivallassa erityispiirteenä on lähisuhdeväkivalta, jonka tekijä ja uhri ovat keskenään läheisessä suhteessa. Sukupuolella on merkitystä. Tekijän ja uhrin välinen valtasuhde ei ole tasavertainen, vaan naisiin ja lapsiin kohdistuva väkivalta on edelleen Suomessa vakava ja huomiota vaativa ongelma. Haluan omalta osaltani olla murtamassa kulttuuria, joka ei tunnista väkivallan uhreja tai suhtautuu heihin asettamalla vaatimuksen yksin selviytymisestä. Väkivallasta voi toipua ja selvitä, mutta sitä kokenut tarvitsee toisten apua, tukea ja aikaa. Tänä vuonna naistenpäivän ja oman merkkipäiväni johdosta toivon, että pysähdyt hetkeksi naisiin ja lapsiin kohdistuvan väkivallan pohtimiseen ja kenties lahjoitat varojesi mukaisen summan tähän tärkeään kampanjaan. Girls just wanna have fundamental human rights. <3

Lahjoita ja tue työtä naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastaan.
8.3.2019 7.4.2019
Naistenviikko on Amnestyn ja Ensi- ja turvakotien liiton kampanja, jolla tuetaan naisiin kohdistuvan väkivallan vastaista työtä.

Mona Tamminen